Prečo si už nikdy nedám do úst klasickú zubnú pastu týchto značiek? Ani zadarmo?!

nedám do úst klasickú zubnú pastuNikdy nedám do úst klasickú zubnú pastu

Odkedy som stretla Mirku Števkovú, môj pohľad na reklamu a niektoré prípravky, ktoré som bežne používala, sa zmenil. Dnes to bude krátko o zubných pastách, ústnej vode, postoji môjho zubára a o reklame. Ak čítate tieto riadky, chcem, aby ste vedeli, že je jedno, akú značku používate. Kľudne v tom pokračujte. Veríte, že všetko robíte pre svoje dobro. Veď predsa lekári, ktorí často účinkujú v reklamách, vedia. A chcú pre vás to najlepšie.

Až do momentu, keď zistíte, že to môže byť aj inak.

Minule som sedela v kresle u zubára. Ako inak, mal tam naukladané všetky tie dobre známe značky zubnej pasty a ústnych vôd. A pýtam sa ho, čo si o tom myslí. „Je to čistá chémia. Asi ako všetko v dnešnej dobe. Ale, ak by som to tu nemal, a odporúčal by som niečo prírodné, čo ľudia nepoznajú z reklamy, považovali by ma za šarlatána. Tak to tu mám vystavené…“

Skoro som odpadla.

To až tak?

No dobre, teda. Ale veď máme všade samých kontrolórov kvality. Samé komory. Odborné inštitúcie. A to, dokonca, na globálnej úrovni. To by predsa nemohlo prejsť.

„A čo aspartam? Teraz sa zistilo po desiatkach rokoch, že spôsobuje rakovinu? Alebo ten detský púder od Johnson? To akurát vy tomu Martina veríte, že pri zubných pastách je to inak?“ Spýtal sa ma zubár.

Tak. A toto ma priklincovalo v kresle.

Čo je dobré si preverovať? 

Ničomu neverte. Radšej si veci preverte. Veď si len predstavte, že okolo roku 1970 lekári robili reklamu na cigarety. Šialené, nie? Aj keď viem, že vo svetle posledných rokov je každý, kto si veci preveruje, po novom nazývaný ako konšpirátor. Preverovanie = konšpirovanie. Vraj…

Minule som sa znovu rozprávala (konšpirovala? ) s Mirkou Števkovou o chémii, ktorá je v produktoch, ktoré sú bežne dostupné. Podcast, ktorý sme na túto tému urobili, už videlo viac ako 24 000 ľudí. Bez reklamy. Človek si povie, že 24 000, to je slušné číslo. Ak by sa 24 000 ľudí naozaj hlboko zamyslelo nad tým, čo si dávajú cez klasické, priemyselne spracované produkty na seba, zuby nevynímajúc, a poslali by informáciu ďalej, tak o chvíľu budú všetci vedieť, že nastal čas neveriť, ale všetko si radšej preveriť.

Ale.

  • Majú na to ľudia čas?
  • Nezabudnú?

Tak píšem tieto riadky.

Ak ste rozhovor nevideli, vrele odporúčam. Nájdete tam aj iné perly, ako tie, ktoré sú v zubných pastách. A ako hovorí Mirka. Ničomu neverte a všetko si preverte.

Pripravila: Martina Valachová

Mohlo by vás zaujímať