Čo sa stane, keď sami seba vykresľujeme v životopise klamlivo, len aby sme získali prácu?

Keď sami seba vykresľujeme v životopise klamlivo, je to cesta do pekla…

Pri písaní životopisu musím najprv úprimne povedať, ktoré konkrétne činnosti ma v práci napĺňajú (práca s číslami, kontingenčné tabuľky, zložité problémy, hľadanie praktických riešení na zlepšenie procesov, schopnosť poskytovať dokonalú zákaznícku podporu, využívanie zmyslu pre dizajn). Môžete to urobiť sami alebo s človekom, ktorý vo vás túto odpoveď nájde.* Keď sami seba vykresľujeme v životopise klamlivo, je to cesta do pekla…

Vedieť, čo chcem, čo je pre mňa dôležité, čo môžem ponúknuť.

Až potom hľadajte v pracovných ponukách to, čo požadujete. Nie naopak, že vidím prácu a štylizujem sa do niekoho, koho potrebujú (výnimkou sú vyčúranci, ktorí nevedia nič, len sa niekde zavesiť a tunelovať firmu zvnútra). Pretože ak začnem hrať hru, že niekto chce niekoho prijať do firmy a mňa to veľmi nebaví (napíšem to do životopisu, lebo to bolo v inzeráte), tak ma asi zoberú, ale veľmi skoro budú nespokojní s mojou prácou. A ja budem nespokojná tiež. Budem vyčerpaná, unavená a otrávená.

Súčasťou procesu je dôkladne sa na pohovore opýtať, aké sú očakávania od tejto práce, od nového človeka.

Sledovať čo najviac signálov, zaujímať sa. A nielen pasívne prijímať to, čo mi druhá strana povie o celom obraze.

Je to podobné, ako keď zverejňujem fotografiu, na ktorej sa nejako štylizujem, aby som vyzerala zaujímavo, významne, na úrovni. Vytváram tak falošné očakávania a to takmer nevyhnutne vedie k sklamaniu. Oslovuje to iných ľudí, ako by bolo v súlade so mnou. (Prikladám fotku, podľa ktorej by ma tí, čo ma nepoznajú, asi označili za namyslenú arogantnú mrchu….i keď aj tak sa asi takí nájdu…).

Keď sami seba vykresľujeme v životopise

Suma sumárum – základom je pozrieť sa na to, čo daná profesia potrebuje, aby bola dobre vykonávaná.

Byť úprimný v tom, čo môžem ponúknuť, a zdôrazniť tento prienik oboch vo svojej prezentácii (životopise, motivačnom liste atď.). Ako sa hovorí, na každý dopyt existuje ponuka. Každý výrobok má svojho kupujúceho.

Držím palce všetkým, ktorí hľadajú, aby čoskoro našli toho svojho!

Martina Koláčková

Autorka má 15 rokov skúseností ako recruiterka. Pozná prostredie interných a externých HR, malých firiem a korporácií, ako aj fungovanie personálnych agentúr. Posledné 4 roky sa čoraz viac venuje HR marketingu a osobnému/profesijnému rozvoju klientov. *Text je súčasťou jej komunikácie na LinkedIn

 

Mohlo by vás zaujímať