Zaujalo nás: „V zime máme Vianoce a Black friday. A v lete? LGBT! 🌈“

V zime máme Vianoce a Black friday. A v lete? LGBT! 🌈

Tento nadpis ma zaujal na sociálnej sieti Linkedin u Filipa Kunu. Veľmi dobre vystihol zneužívanie témy (nielen) niektorými firmami. A nejde len o PR, ale aj o zaujímavé zisky. Raz darmo. Sledujte tok peňazí a dozviete sa veľa…

Filip píše: „V zime máme Vianoce a Black friday. A v lete? LGBT! 🌈“

Toľko firiem predáva špeciálne dúhové kolekcie, ale peniaze, ktoré venujú na podporu LGBT komunite, sú len zlomok ich marže. A čo je najsmiešnejší problém všetkých kampaní spoločenskej zodpovednosti – oveľa viac peňazí venujú na komunikáciu toho, ako pomáhajú, než skutočne pomáhajú 😊…

Najlepší je príklad značky Gilead, jedného z hlavných sponzorov pochodu PRIDE v New Yorku 2022.

Firma vyrába zázračný liek, tablety Truvada, ktorý znižuje riziko prenosu vírusu HIV o 99 %. Ak ste poistení (v USA), preplatí vám ho kompletne poisťovňa. Ale ak nie ste, lebo ste jeden z 28 miliónov Američanov, ktorý nemá 500 dolárov mesačne na zdravotné poistenie, tak vás liek mesačne vyjde na 2200 dolárov. Pričom práve najchudobnejšie vrstvy sú tie, ktoré sú vírusom najviac postihnuté.

Gilead patent na liek, ktorého vývoj bol kompletne hradený zo štátnych peňazí, neprezradí. Pilulky predáva za 250-násobok výrobnej ceny a zarobí na nich viac ako 3 miliardy ročne.

Takže asi toľko na margo nezištného dobra …

Pamätajte preto, že všetky programy spoločenskej zodpovednosti nie sú žiadna povinnosť. Je to pekné a prospešné a správne, ale aj keď nebudete bojovať proti sáčkom v oceánoch či globálnemu otepľovaniu, keď nebudete pomáhať chudobným deťom na opačnej strane zemegule alebo podporovať LGBT hnutie, aj tak budú od vás zákazníci stále rovnako nakupovať.

Naopak, keď budete mať zlé produkty, nedostupné, za vysoké ceny a nebudete mať reklamu, vtedy od vás nakupovať nebudú, ani keby ste 1000 stromčekov v lesoch každý deň povysádzali.

Svet je aj tak príliš veľký, aby ho akákoľvek firma dokázala zachrániť celý. Stačí si preto vybrať z tých všetkých možností jednu jedinú vec. A tú robte dlhodobo. Nie preto, že je práve trendy byť eko-bio-green, ale že tomu veríte. Že by ste tie veci robili aj keby to nikto nikdy nevidel a nepočul. Držím palce… (Koniec príspevku – ak chcete komentovať a diskutovať priamo s Filipom, nájdete ho tu: LINK).

************************

V súvislosti s uvedeným, mám na vás dve otázky:

  • Ako vnímate tému?
  • Ovplyvňuje vás takýto typ komunikácie firiem?

Ak máte postreh alebo príbeh v kontexte tejto témy, napíšte mi. Radi uverejníme.

Pripravila: Martina Valachová

Mohlo by vás zaujať…

Mohlo by vás zaujímať