fbpx
Ako sa stať známym spisovateľom?

Ako sa stať známym spisovateľom?

Dnes píše takmer každý. Prvoautorov je ako maku. Otázkou však asi nie je napísať a vydať, ale predať. Keď ste už známy, je to pomerne poľahčujúca okolnosť a predaj je tak trochu garantovaný vašim menom. Len ako to urobiť, aby ste boli slávny? Aby ste boli čítaný?

Spýtali sme sa Soni Borušovičovej, ktorá pôsobí ako kouč a „literárna dula“ pre ľudí, ktorí sa rozhodli písať a Veroniky Boškovej, ktorá sa podieľala na príprave marketingu pre viacerých autorov. Obe vedú kurz Ako sa stať známym spisovateľom.

Soni povedz nám, čo odlišuje autorov, ktorí predávajú, od tých, ktorých knihy zapadajú prachom v kníhkupectvách?

Čo myslíš ty?

No ja si myslím svoje, ale pýtam sa teba. Či hlúpo som položila otázku? : – )

Otázka je položená správne. Ale odpovedať sa nedá stručne. Všetky faktory,ktoré do toho vstupujú, si podrobne rozoberieme na kurze. Ale ak niekto chce instantné riešenie, môže sa spoľahnúť napríklad na šťastie.

Veronika. Nie každému vonia sebaprezentácia a marketing. Dá sa byť úspešný aj bez toho?

Na to, aby ste sa stali úspešným spisovateľom, potrebujete buď peniaze, čas, známosti alebo zázrak. Ak sa autori nechcú propagovať sami, potrebujú niekoho, kto to bude robiť za nich. Veľké vydavateľstvo, známosti, PR agentúru alebo komunitu, ktorá ich podporuje. Bez toho to nejde.

Soni, musí sa autor/spisovateľ zaoberať sebaprezentáciou, aj keď knihu vydá cez vydavateľstvo?

Musí. Máloktorý vydavateľ má čas a financie venovať sa marketingu prvoautorov. A keď sa im aj náhodou venuje, je to len v období krátko po vydaní knihy. Sebaprezentácia je niečo, čomu by sa autor mal venovať dlhodobo a ideálne pod vlastnou taktovkou.

Veronika, kedy je najvhodnejší čas začať sa prezentovať a budovať svoje meno ako značku?

V momente, keď sa rozhodnete, že nejdete vydať jednu knihu ako splnenie svojho sna, ale chcete vybudovať niečo viac – písať pravidelne a stať sa naozaj autorom, ktorý sa venuje písaniu.

A môžu sociálne siete pomôcť pri prezentácii a predaji? Do akej miery?

Sociálne siete sú najjednoduchším spôsobom, ako dostať svoju osobu do povedomia. Dá sa to robiť dlhodobo, cielene si budovať svoju čitateľskú základňu alebo oslovovať publikum pomocou platenej reklamy, ktorá je dnes dostupná naozaj pre každého. No nie nadlho.

Predpokladá sa, že už v budúcom roku bude cena za reklamu výrazne stúpať, preto odporúčam začať s ňou čo najskôr.

Na tieto témy chystáte aj workshop. Sú ešte voľné miesta?

Áno, ešte máme pár voľných miest, ale rezervujte si ich rýchlo, aby vás nepredbehli iní autori, ktorí nechcú zapadať prachom :  –  )

Mohlo by sa vám páčiť

Keď sa z koníčka stane nový job

Z kybernetiky presedlal na fotografovanie alebo keď sa z koníčka stane nový job. Aj takto by sa dal popísať reštart Josefa Edvarda Gregora. Pôvodne vyštudoval kybernetiku. Viedol firmu, ktorú sa…

Sedavá práca vedie k degenerácii tela

Sedieť budeme čoraz viac a zatiaľ to nevyzerá, že by sa to najbližšej dobe zásadne zmenilo. Uvidíme neskôr čo sa stane po nástupe rôznych technológií, ktoré mnoho ľudí vytlačia z…

Rozhodnutia, ktoré sa stávajú našim väzením

Katarínu Mayer netreba čitateľom magazínu 40plus predstavovať. Vo svojej novej knihe Sama za seba otvorila, okrem iného, tému rozhodnutí, ktoré sa stávajú naším väzením. Blahoželáme k novej knižke, Katka. O čom je…

Vzdala sa stáleho príjmu a začala podnikať

následky. Čakala ma operácia, takže moja pôvodná  predstava dostala trhliny. V každom prípade si však môj život pýtal zmenu.. Boli ste istý čas evidovaná na úrade práce a potom ste…

Úspech nie je rezervovaný iba pre mladých!

Desať rokov žila v Japonsku, o jej osude vyšli už dve knihy / Sushi v duši a s Dušou Japonky/.  Je nadšenou propagátorkou japonskej kultúry a kuchyne, tento jej príspevok ale nebude o Japonsku. Kým sa stala…