fbpx
Ako sa stať známym spisovateľom?

Ako sa stať známym spisovateľom?

Dnes píše takmer každý. Prvoautorov je ako maku. Otázkou však asi nie je napísať a vydať, ale predať. Keď ste už známy, je to pomerne poľahčujúca okolnosť a predaj je tak trochu garantovaný vašim menom. Len ako to urobiť, aby ste boli slávny? Aby ste boli čítaný?

Spýtali sme sa Soni Borušovičovej, ktorá pôsobí ako kouč a „literárna dula“ pre ľudí, ktorí sa rozhodli písať a Veroniky Boškovej, ktorá sa podieľala na príprave marketingu pre viacerých autorov. Obe vedú kurz Ako sa stať známym spisovateľom.

Soni povedz nám, čo odlišuje autorov, ktorí predávajú, od tých, ktorých knihy zapadajú prachom v kníhkupectvách?

Čo myslíš ty?

No ja si myslím svoje, ale pýtam sa teba. Či hlúpo som položila otázku? : – )

Otázka je položená správne. Ale odpovedať sa nedá stručne. Všetky faktory,ktoré do toho vstupujú, si podrobne rozoberieme na kurze. Ale ak niekto chce instantné riešenie, môže sa spoľahnúť napríklad na šťastie.

Veronika. Nie každému vonia sebaprezentácia a marketing. Dá sa byť úspešný aj bez toho?

Na to, aby ste sa stali úspešným spisovateľom, potrebujete buď peniaze, čas, známosti alebo zázrak. Ak sa autori nechcú propagovať sami, potrebujú niekoho, kto to bude robiť za nich. Veľké vydavateľstvo, známosti, PR agentúru alebo komunitu, ktorá ich podporuje. Bez toho to nejde.

Soni, musí sa autor/spisovateľ zaoberať sebaprezentáciou, aj keď knihu vydá cez vydavateľstvo?

Musí. Máloktorý vydavateľ má čas a financie venovať sa marketingu prvoautorov. A keď sa im aj náhodou venuje, je to len v období krátko po vydaní knihy. Sebaprezentácia je niečo, čomu by sa autor mal venovať dlhodobo a ideálne pod vlastnou taktovkou.

Veronika, kedy je najvhodnejší čas začať sa prezentovať a budovať svoje meno ako značku?

V momente, keď sa rozhodnete, že nejdete vydať jednu knihu ako splnenie svojho sna, ale chcete vybudovať niečo viac – písať pravidelne a stať sa naozaj autorom, ktorý sa venuje písaniu.

A môžu sociálne siete pomôcť pri prezentácii a predaji? Do akej miery?

Sociálne siete sú najjednoduchším spôsobom, ako dostať svoju osobu do povedomia. Dá sa to robiť dlhodobo, cielene si budovať svoju čitateľskú základňu alebo oslovovať publikum pomocou platenej reklamy, ktorá je dnes dostupná naozaj pre každého. No nie nadlho.

Predpokladá sa, že už v budúcom roku bude cena za reklamu výrazne stúpať, preto odporúčam začať s ňou čo najskôr.

Na tieto témy chystáte aj workshop. Sú ešte voľné miesta?

Áno, ešte máme pár voľných miest, ale rezervujte si ich rýchlo, aby vás nepredbehli iní autori, ktorí nechcú zapadať prachom :  –  )

Mohlo by sa vám páčiť

Našla si vlastnú cestu a hýčka seba i iných…

To všetko však už aktuálne musím opisovať v minulom čase, lebo viac ako 2-mesačná prestávka kvôli vládnym opatreniam zasiahla aj do našich aktivít a prinútila ma z ekonomických dôvodov Hýčkareň presťahovať z Banskej Bystrice…

Život sa dá zmeniť po 40-ke

Nedávno som sa zoznámila s Kvetkou. Náš vzťah je krátky a zatiaľ len online. Stalo sa to tak, že naša čitateľka, a teraz už aj kamarátka, mi dala Kvetkinu knihu.…
Pre čitateľov magazínu teraz 20 percentná zľava na tvorivý materiál použitím kupónu zlava40plus