fbpx

Odborníci radia: Potraviny, ktorým by sme sa mali v určitom veku už vyhýbať

akým potravinám sa vyhýbaťOdborníci radia: Potraviny, ktorým by sme sa mali v určitom veku už vyhýbať

Nielen v móde a kozmetike žijeme podľa hesla „kvalita pred kvantitou“, aj vo výžive platia pre naše telo od určitého veku nové pravidlá, aby bolo zásobené všetkými dôležitými živinami a proces starnutia sa trocha spomalil. Kým niektorých potravín by preto malo byť na vašom stole viac, iným by ste sa mali naopak radšej vyhnúť.

Či už sú to vrásky, prebytočné kilá alebo veci, s ktorými v zrelšom veku ťažšie bojujeme, prezradíme vám, ktoré potraviny môžu tento stav zhoršiť a prečo by ste sa im mali vyhýbať.

Pečivo z bielej múky

Napriek tomu, že dobre zaháňajú hlad a nasýtia, pre naše telo nie je nadmerná konzumácia výrobkov z bielej múky vhodná. Cukor, ktorý obsahujú, nielenže zaťažuje organizmus a môže spôsobiť ochorenia, ako je cukrovka, ovplyvňujú aj tvorbu kolagénu a tým podporujú starnutie pokožky. Skrátka, biela múka znamená viac vrások!

Ak si svoj život bez múky predstaviť neviete, vymeňte ju za kvalitnejšiu. Aj zo špaldovej múky sa predsa dá pripraviť zdravé a chutné slané pečivo!

Mrazený tovar

Mrazené hotové jedlá a polotovary by mali mať vo veku od 40 rokov absolútny zákaz. Nielen prídavné látky, ktoré takéto pokrmy obsahujú, ovplyvňujú naše telo, čo nie je vôbec dobrá správa. S pribúdajúcim vekom aj vysoké hladiny soli a cukru v takýchto jedlách negatívne ovplyvňujú náš metabolizmus, vďaka čomu sa kilá navyše nabaľujú oveľa rýchlejšie.

Preto nielen čerstvá zelenina, ale aj potraviny na prípravu jedál by sa mali stať súčasťou vašej zdravej kuchyne.

Údeniny

Soľ netreba automaticky zo stravy vylúčiť, pretože patrí medzi produkty, ktoré sú pre naše telo nevyhnutné, no v nadmernom množstve môže organizmu značne uškodiť, keďže ho oberá o tekutiny. Tento nedostatok vody nielenže dostáva telo do núdzového stavu, trpí aj pokožka, ktorá stráca svoju elasticitu. Výsledkom sú nielen vrásky!

A nakoľko sa veľké množstvo slaného korenia nachádza najmä v údenárskych výrobkoch, mali by  ste ich zo svojho každodenného jedálnička vylúčiť.

Mlieko

Možno budete prekvapení, ale aj mlieko môže telu po určitom veku uškodiť. Či už v káve alebo müsli – aj keď je mlieko jednou z najbežnejších potravín a zdrojom vápnika, rastlinné alternatívy vyrobené z ovsa, mandlí alebo sóje sú oveľa zdravšou alternatívou.

Nasýtené mastné kyseliny, ktoré živočíšne mliečne výrobky obsahujú, môžu zvyšovať hladinu cholesterolu, čo nie je z dlhodobého hľadiska pre naše rokmi unavené a preťažené telo žiadna dobrá správa.

Alkohol

Vráskam sa po 40-ke samozrejme nevyhneme, no vyhýbaním sa potravinám, ktoré odstraňujú vodu z tela, môžeme starnutie pleti trochu spomaliť. Medzi veci, ktoré môžu spôsobiť nedostatok tekutín v tele a skôr či neskôr môžu viesť k hlbším vráskam, patria okrem solí aj všetky alkoholické nápoje.

Víno alebo pivo v nadmernom množstve sa navyše postarajú o to, aby metabolizmus fungoval pomalšie a kilá, ktoré už nie je tak ľahké odstrániť ako v dvadsiatke, sa na bruchu, bokoch a zadku budú držať oveľa lepšie.

Ak sa ale pokúsite vo svojom stravovaní o takúto zmenu, nielen lepší pocit, ale aj zdravie budú pre vás odmenou.

Zdroj obrázka: Masson/Shutterstock.com

Mohlo by vás zaujímať