Založili značku FakeFolk a búrajú zažité mýty v odievaní

Spolu s mamou založili značku FakeFolk a búrajú zažité mýty v odievaní

Možno ste si už všimli tvorbu Michaely Giertlovej a jej spolupracovníkov. Pretavujú folklórne prvky do aktuálnej módy. Nájdete ich pod značkou FakeFolk. Nielen názov značky znel zaujímavo.  Z rozhovoru sa okrem iného dozviete, že na modeloch spolupracuje Michaela aj so svojou mamou. Do tvorby sa tak zapájajú dve generácie.

Michaela, kto stál na úplnom začiatku značky FakeFolk?

Na úplnom začiatku bola vášeň, tá moja. Pochádzala z môjho zberateľstva krojov, zo vzťahu ku všetkému estetickému a zo ženského zreteľu „páčiť sa“. K samotnému vytvoreniu značky ma doviedla náhoda, či osud, alebo to môžeme nazvať hocijako. Avšak jeho zázemie od začiatku tvorili spolupracovníci z rôznych odvetví, ktorí dodnes FakeFolku zastávajú významnú platformu jej existencie. A nielen to. Posúvajú jeho tvorbu, či finálne výstupy smerom napred.

Prečo tento názov? Slovo fake je považované za niečo nepravé a ponímané v nie práve najlepšom slova zmysle.

Prečo práve FakeFolk? Veľmi jednoduchý a zmysluplný názov, ktorý upozorňuje na to, že značka nijakým spôsob nevytvára plagiáty ľudového odevu. Svoje kúsky oblečenia nenazýva krojom a pod. Ľudový odev a jeho podoba je založená na tradícii. Má jasne určené pravidlá, vypovedá o lokálnych, či regionálnych formách a pod. My v ateliéri vzdávame hold všetkým vytvoreným súčastiam tohto odevu. Nijakým spôsobom nechceme vytvárať jeho zjednodušené a nedostatočne prepracované formy, ktoré v súčasnosti vidíme mnohokrát na trhu. FakeFolk sa len inšpiruje v tradícii a prináša nový vánok, svoj pohľad, dizajn.

Rodinka oblečená z dielne FakeFolk

Kto všetko sa na tvorbe spolupodieľa?

Za značkou FakeFolk síce stojím ja, autorka, ale platformu jeho existencie mu dennodenne vytvárajú ľudia, ktorí tvoria grafické návrhy, fotografické reporty, či video spoty. Nie sú to len ľudia v zmysle slova, že zaplatím si reklamnú firmu, ale ďalekosiahlejšie formujú jeho cestu a sú pre neho od začiatku akýmsi Startupom. Okrem kreatívneho reklamného teamu je tu predovšetkým a v prvom rade moja mamka, ktorá v značke hrá dôležitý prím a všetkým modelom dáva konečnú  podobu. Je to zvláštne, ale máme svoje spoločné dielo – naše dieťa, ktoré s nami rastie, padá, učí sa. Všetci spolu dokážeme viac ako jednotlivec. Ťahať za jeden povraz a navzájom sa podporovať vytvára nielen krajší svet, ale veľa dáva každému z nás. Ďalej spolupracujeme s makeup artistkou Miariam Karolovou a hair stylistom Adamom Medveďom. Naša spolupráca je dlhotrvajúca, ale o to krajšia a pre nás vo FakeFolku cennejšia.

Vašou inšpiráciou je  slovenský folklór. Ktorá časť Slovenska a jej zvyklosti vás najviac „berú“ a inšpirujú?

Keďže pochádzam zo stredného Slovenska, tak ide najmä o tunajšie regióny.

Čo považujete za doterajšie najväčšie úspechy?

Pre mňa je úspech každá jedna spokojná zákazníčka, ktorá má úsmev na tvári a cíti sa v našich veciach skvelo. V druhom rade úspech je každá nová kolekcia, ktorá uzrie svetlo sveta a máme na ňu dobré ohlasy. A pre mňa asi najväčším zadosťučinením tejto práce bola prehliadka v kolíske folklóru – na Horehronských dňoch spevu a tanca.

Myslíte, resp. máte skúsenosti, že spájaniu módy s folklórom holdujú skôr mladší ľudia? Alebo aj ľudia po 40ke?

U nás v ateliéri sa striedajú zákazníčky každého veku. Od maličkých dievčat až po staré mamy. Ku každej z nich aj tak pristupujeme a snažíme sa im vytvoriť návrh na mieru pod rúškom nášho rukopisu.

Čo máte  najbližšie vo vašich plánoch?

Momentálne vytvárame novú kolekciu, ktorá pôjde do predaja  na začiatku decembra. Čiže nás v týchto dňoch čaká náročná práca v podobe dokončovania, fotenia, prípravy vizuálov a podobne. Nie vždy ide všetko jednoducho, hromadí sa tu v ateliéri vypätie, či nestíhame časový rámec. Na druhej strane nás táto práca napĺňa a teší.

Foto: FB FakeFolk

Mohlo by vás zaujímať