Domov / BLOG / Ako aktívne využiť jesenné večery spolu s vašim partnerom?

Ako aktívne využiť jesenné večery spolu s vašim partnerom?

Pozitívne účinky tanca na telo aj dušu nám Andrea Zelinková z tanečnej školy Poďme spolu tancovať priblížila v článku  „Návod ako si vytancovať lepšiu pamäť a zdravie..“ Tvrdí však, že tanec v páre mnohé z benefitov ešte umocňuje.

 Aj vedci potvrdili, že vzťahy, v ktorých sa partneri podieľajú na spoločných aktivitách a spoločne trávia voľný čas, sú harmonickejšie a šťastnejšie. Možno je to spôsobené vyplavenými endorfínmi pri športe, alebo zvýšenou srdcovou frekvenciou, ktorá pripomína stav zamilovanosti…

Keď sa k pohybu pridá ešte vzájomná blízkosť počas tanca, dotyk, vášeň a emócie, vzniká z toho priam ideálny spôsob, ako spoločne a najmä aktívne tráviť voľný čas spolu s partnerom.

Tanec je oproti iným športom, ktoré môžete vykonávať vo dvojici, výnimočný práve tým, že partneri tancujú v uzavretom postavení, blízko pri sebe.

Počas hodín tanca sa páry okrem tanečných krokov, princípov a charakteru jednotlivých tancov učia najmä to, ako pri tanci fungovať ako tím, neverbálne komunikovať a vnímať sa navzájom. Tanec je v podstate dialóg bez slov. Vždy jeden rozpráva a druhý by mal počúvať a naopak. Inak sa komunikuje veľmi ťažko.

Pri spoločenských tancoch je veľmi dôležité, aby sa muž naučil, ako zaviesť svoju partnerku, dodáva rám celému páru a tým dotvára celkový obraz tanca, ale aj svojej partnerky. Ženy sa na druhej strane učia, ako pri tanci dôverovať svojmu partnerovi, ako mu dovoliť viesť, ako správne vnímať signály, ktoré od neho dostáva a nie predvídať, aký asi bude nasledujúci krok.

Práve pri tanci akoby znovu objavíte vzájomné prepojenie, ktoré sa mnohokrát z dôvodu každodenných povinností a rutiny vytráca. Zrazu máte čas a možnosť sústrediť sa jeden na druhého, ste k sebe vnímavejší, navzájom prispôsobíte svoje pohyby. Udržiavate očný kontakt a tancujete v sústavnom fyzickom kontakte – to sú ideálne spôsoby, ako znovu nájsť to kúzlo, ktoré sa v bežnom živote občas vytráca.

Pretancovaný večer v náručí vášho partnera je nielen skvelým odreagovaním sa a zábavou. Podporíte tak aj svoju kondíciu a zdravie,  znovu objavíte iskru vášho vzťahu a zlepšíte si náladu.
Ak hľadáte inšpiráciu na tanečný kurz, pozrite si ponuku stránke mojej tanečnej školy Poďme spolu tancovať. V ponuke sú nové termíny kurzu kubánskej Salsy pre páry, kurzu spoločenských tancov pre začiatočníkov ako aj mnohé iné aktivity.

...mohlo by vás zaujímať

Ako začať behať po 40ke? Skúste to po indiánsky

Ako začať behať po 40ke? Skúste to po indiánsky

Všade samí bežci. Vnímate to aj vy? Internet sa len tak hemží rôznymi aplikáciami a zariadeniami, ktoré vám merajú váš výkon. Ako však začať s behom tak, aby ste sa neodrovnali? Dobrým návodom môže byť napríklad indiánsky beh. Počuli ste už o ňom? Nie, nebudete potrebovať oblečenie a líčenie ako indián. Iba použijete techniku, ktorá je veľmi stará.V prípade, že ste sa doteraz behu nevenovali a už len vyjsť na tretie poschodie vám dáva zabrať. Neničte sa na úvod. Kondíciu treba nadobúdať postupne. Nestavajte si pred seba prehnané ciele. Nenúťte sa napríklad pri úvodných tréningoch bežať. Vôbec nie je hanba, ak zo začiatku pôjdete rýchlou chôdzou. Napríklad nordic walking je super spôsob, ako nadobudnúť kondíciu. Neskôr, po týždni, dvoch, či po mesiaci môžete chôdzu prekladať  miernym behom. Možno vám to bude vyhovovať na stálo alebo neskôr začnete intervaly behu predlžovať. Ani sa nenazdáte a zistíte, že je z vás bežec. Stratégiu prekladania rýchlej chôdze s behom používali indiáni. Najmä, ak išlo o dlhšie vzdialenosti. Prečo teda nečerpať z ich skúseností?