Ako ušetriť na vianočných darčekoch

Ako ušetriť na vianočných darčekoch?

Napriek tomu, že som predvčerom bola vonku len v krátkom tričku, vianočné reklamy sa už valia zo všetkých dostupných kanálov. V momente, ako si spomeniem na tie masy tiel, ktorými by som sa mala predierať v nákupných centrách, mi príde nevoľno. Asi je nás takých viac, čo pociťujeme podobnú úzkosť a darčeky riešime výhradne cez počítač.

Košík – karta – kuriér a vybavené.

Obchodníci vycítili tento potenciál a čím ďalej tým viac obchodov a značiek presúva svoje podnikanie do online priestoru. A využívajú rôzne drobné triky, aby sme nakúpili práve u nich a nie u konkurencie. Chcete napríklad kúpiť darček mužovi. V jeden deň si prezeráte parfém, hodíte ho do košíka a browsujete ďalej. Čo majú ešte nové? Prihodíte dve masky v akcii, tonikum na podráždenú pleť, ktoré ste si už dávno chceli dopriať a trendy rúž, ktorý ste včera videli na nejakej modelke.

Pri pohľade do košíka sa zhrozíte z výslednej sumy a tak stránku radšej vypnete. Bez toho, aby ste čokoľvek kúpili. Začnete premýšľať o inom darčeku – lebo dať toľko peňazí za parfém sa vám nechce. Pozriete si stránku s vtipnými tričkami a technologickými vychytávkami, veď aj tým by sa potešil. Po hodine ste z toho takí unavení, že nakoniec radšej nekúpite nič.

Na druhý deň vám cinkne mail – z toho parfémového obchodu. Pripomína vám, že ste zabudli dokončiť objednávku a keďže vás majú radi, tak vám posielajú zľavový kód na váš nákup v hodnote 10%, prípadne 5 eur (podľa hodnoty objednávky). Potešíte sa a rovno vyťahujete kartu.

Fantastické, nie?

A navyše je to win-win pre obe strany – obchod je rád, že ste nakúpili a vy ste radi, že ste ušetrili. Super.

Tieto techniky sa volajú remarketing alebo retargeting a využívajú ich takmer všetky väčšie obchody. Táto konkrétna sa nazýva „abandoned cart“ alebo „opustený košík“. Vďaka analytikám nastaveným na webe vedia marketéri presne zacieliť na ľudí, ktorí nedokončili nákup.

Niekedy vám pošlú ako bonus zľavu na nákup, inokedy vám dajú poštovné zadarmo. Je pre nich lacnejšie popostrčiť toho, kto už mal tovar v košíku a bol teda naklonený k nákupu.

Ako to môžete využiť vo svoj prospech?

Keď budete tento rok nakupovať darčeky online, skúste si ich najskôr len hodiť do košíka (ideálne ak budete rovno na stránke prihlásení) a stránku vypnúť. Garantujem vám, že aspoň jedna vám na ďalší deň ponúkne zľavu na dokončenie nákupu. V tomto období môžete vďaka tomuto triku postupne ušetriť desiatky EUR. A tie sa vám budú pred Vianocami určite hodiť.

Veronika Bošková

Autorka podniká a vedie kurzy v oblasti sociálnych sietí

Foto: Gabriela Teplická

Mohlo by sa vám páčiť

Mohlo by vás zaujímať