Zamotávate sa do diskusií, ktoré končia hádkou, aj keď ste to nemysleli zle? Takto to zmeníte…

Lezie vám NA NERVY, keď napíšete príspevok na sociálne siete a spustí to VLNU HEJTU?

Čím viac negatívnych správ sa na nás valí, tým viac sme nahnevaní, frustrovaní a nešťastní z vlastnej bezmocnosti. Z toho, že niektoré okolnosti nevieme zmeniť. No zároveň máme na ne SVOJ NÁZOR a SVOJU PRAVDU, ktorú by sme chceli aspoň vykričať do sveta, keď už nič iné nezmôžeme. A online priestor nám dáva široké možnosti tieto svoje „pravdy“ šíriť ďalej, diskutovať, vysvetľovať, presviedčať. Myslíte, že je jedno, ako to urobíte? Že je ok, ak si proste od srdca napíšete, čo cítite? Cítite sa lepšie, keď svoj „kýbeľ hnoja vylejete“ na niekoho iného?

Zamotávate sa do diskusií, ktoré končia hádkou?

Ak sa vám znova a znova stáva, že sa zamotáte do diskusií, ktoré končia hádkou, aj keď ste to vlastne ani nemysleli zle a nepísali ste to, aby ste vyvolali konflikt, je čas zamyslieť sa, či niekde nerobíte chybu. Ak ste trol, teraz je čas prestať čítať. No ak ste človek, ktorý to myslí dobre a chce niečo zmeniť k lepšiemu, uvažujte so mnou a skúste sa riadiť týmito pár pravidlami:

  • nerobte druhým, čo nechcete, aby robili vám,
  • pamätajte si, že čo dávate, to dostávate,
  • ak útočíte, vráti sa vám to ako bumerang, aj kritika sa dá podať konštruktívne, tak, aby prinútila zamyslieť sa a obsahovala fakty, a nie urážky,
  • pripustite, že aj vy sa môžete mýliť a ten druhý môže mať pravdu, nie je hanbou to pripustiť; ak sa zvládnete následne aj ospravedlniť, je to bonus,
  • vždy si uvedomujte, že je toho vo svete ešte veľa, čo nevieme, a aj nepravdepodobné môže byť v skutočnosti pravdivé; to, že sme ešte o niečom nepočuli, neznamená, že sa to nestalo a nedeje,
  • neodsudzujte toho, kto má na vec iný názor, možno má o veci len viac vedomostí ako vy,
  • vašou úlohou nie je presvedčiť každého, dokonca ani presvedčiť čo len jedného, každý máme totiž právo na vlastný názor, nevnucujte druhému ten váš,
  • neurážajte a nezhadzujte spoludiskutujúcich, ani keď to robia oni, neklesnite na ich úroveň,
  • neurážajte sa, a ak vzbudíte ostrú protireakciu, porozmýšľajte, prečo sa to stalo – možno vám ten druhý len zrkadlí, čo ste mu sami predhodili,
  • neberte si veci osobne, uvedomte si, že aj ľudia, ktorí útočia, môžu mať problém sami so sebou, so svojím životom, prácou, rodinou a byť natoľko frustrovaní, že sa len ventilujú a nejde im vôbec o vás,

Ak si uvedomíte, že niekto na vás cielene či opakovane útočí, nereagujte a vyhnite sa mu…

  • nie je dôležité, aby ste mali posledné slovo, každá diskusia po pár dňoch zapadne medzi stovkami a tisíckami iných a nikto už nebude zvedavý na dvadsiaty piaty príspevok vo vlákne,
  • nenadávajte politikom na stránkach, ktoré si oni nikdy nebudú čítať, autor článku nezodpovedá za charakter politika,
  • ak sa v nejakej diskusii cítite pod tlakom a nepríjemne, nepokračujte v nej; ak vám to robí naozaj zle, ani si nečítajte reakcie alebo ten váš príspevok rovno zmažte, nestojí to za ten zlý pocit,
  • ak ste si prečítali reakciu, ktorá vás poriadne naštvala, nereagujte hneď, predýchajte to a vráťte sa k tomu neskôr, keď budete kľudnejší a zvládnete to lepšie,
  • s trolmi bez fotky a friendov, ktorí sú platení za vzbudzovanie vášní, sa nediskutuje; oni nie sú zvedaví na vaše argumenty, ide im len o vyvolanie konfliktu a viac reakcií vo vlákne, preto ich ignorujte,
  • zbavte sa priateľov, ktorí vás prenasledujú po internete, aby vám oponovali v každej diskusii, do ktorej sa zapojíte, nie sú to skutoční priatelia.

Keď chce človek zmenu v spoločnosti, vždy musí začať sám od seba.

Čím viac ľudí to pochopí, tým bude lepšia celá spoločnosť.

Martina Janková

Autorka je blogerka

Korektúra: Katarína Málková

Katarína Málková, jazyková korektorkaMáte firmu alebo projekt, kde potrebujete pomôcť s textami a korektúrami? Katarína Málková vám s nimi veľmi rada pomôže. Kontaktovať ju môžete tu: https://www.facebook.com/Corectus/

Mohlo by vás zaujímať