Ako si predstavujeme budúci vývoj našej spoločnosti?
Z toho, čo sa deje okolo môžeme usúdiť, že sa už dlho motáme v kruhu.
Vyrastá však nová generácia detí a teenagerov, ktorým už súčasný vzdelávací systém nestačí, pretože potrebujú nový postoj., nové prístupy, nové cesty.
Majú omnoho väčší prístup k informáciám, technológii, a s tým aj širšie možnosti, kam sa posúvať. Dávajú dôraz na zážitok, prejav svojej osobnosti a prejav svojej jedinečnosti.
Nepoznáme človeka, ktorý by netúžil byť šťastný.
Dieťa, ktoré by od prírody nebolo zvedavé.
Akú generáciu chceme podporiť a vychovávať?
SEBA-vedomých ľudí, znalých vlastnej hodnoty a tvoriacich spoločnosť, založenej na mieri a spolupráci.
Zmena v prístupe, postoji a spôsobe je však nevyhnutná. Deje sa a bude postupne presakovať do všetkých buniek spoločenstva.
Pozývame všetkých zapojených do výchovy a vzdelávania:
- Rodičov, ak chcú svojim deťom porozumieť a dopriať rozvoj, aký potrebujú.
- Pedagógov, ktorí možno stratili motiváciu, ale chcú sa inšpirovať.
- Lektorov, koučov a poradcov zo všetkých oblastí, ak je im téma blízka.
- Verejnosti, ktorá spozná prístupy s podtextom: „Aj takto to môže ísť.“
Konferencia vzdelávania je neformálny priestor pre formálne rozhovory.
Pozvali sme 14 osobností z rôznych oblastí vzdelávania a výchovy, ktorým záleží na zmene a aktívne na nej pracujú:
- Miron Zelina poskytne vedecký pohľad na potreby zmeny pre ďalšie generácie.
- Anton Adamčík z EDUvolúcie prináša pohľad na nové možnosti vývoja školstva.
- Marica Laščeková prešla cestou založenia vlastnej slobodnej demokratickej školy a škôlky, a podelí sa s nami o jej prístup.
- Riaditeľky stredných škôl Katka Hartmannová a Beáta Tóthová prinesú vlastnú prax z vedenia strednej školy.
- O kritickom myslení a riešení problémov sa porozprávame so Stanislavom Pačutom i Valeriánom Švecom.
- A mnohí ďalší.
Pozývame vás na podporné podujatie „Nová generácia potrebuje nové pristupy.“ 5. mája v Bratislave v Galérii Umelka.
Viac informácii: https:// vedomyzivot.sk/nazivo/ konferencia-vzdelavania-2022- 2/