Strážkyňa slnka patrí medzi neprehliadnuteľné knižné tituly, ktorý poteší nielen deti, ale aj ich rodičov.

Strážkyňa slnka - recenzia knihyNeprehliadnuteľná Strážkyňa slnka

Maja Lunde: Strážkyňa slnka, Tatran, 2021 / Strážkyňa slnka – recenzia knihy – pripravila Jana Túry

Máloktorý spisovateľ dokáže rovnako kvalitne písať beletriu pre dospelých, a zároveň aj pre deti.

Maja Lunde je výnimkou. Knihy najúspešnejšej nórskej autorky svojej generácie sú preložené do viac ako 40 jazykov a získavajú si srdcia nielen čitateľov, ale aj kritiky. Po knihách Príbeh včiel, Kôň Przewalského či Modrá ju začínajú objavovať aj detskí čitatelia. Po „zimnej“ knihe Snehová sestra vyšla vo vydavateľstve Tatran jej ďalšia kniha inšpirovaná ročným obdobím, tentokrát jarou, s názvom Strážkyňa slnka.

Hlavnou hrdinkou príbehu je Lily, ktorá žije so svojim starým otcom na dedine.

To, že stratila rodičov aj súrodencov, nie je jediná tragédia v jej živote. Žije vo svete, kde nesvieti slnko, všetko je pochmúrne, tmavé, upršané a studené. Obyvateľov sužuje nielen chlad, ale aj hlad. Všetko sa zmení, keď odvážne dievčatko objaví krajinu za lesom, v ktorej kvitnú kvety, rastie sladké ovocie a zelenina. A býva tu Chlapec so Psíkom. A slnko, ktoré je však uväznené a strážené tajomnou a hrôzu vzbudzujúcou Strážkyňou slnka.

Strážkyňa slnka - recenzia knihy

Lily sa však rozhodne slnko oslobodiť a zachrániť svojich priateľov, no nie vždy riešenie, ktoré vyzerá byť správne, ním aj skutočne je. Čitatelia so zatajeným dychom objavujú príbeh plný lásky, nenávisti, tajomstva, túžob a odpustenia. Podarí sa Lily vyslobodiť slnko?

Kto je zvláštny Chlapec bez mena a aký príbeh skrýva Strážkyňa slnka?

Splní sa Lilin sen a dočká sa jari?

Kniha Strážkyňa slnka v sebe skrýva príbeh, ktorý čitateľa nepustí a núti ho čítať ďalej a ďalej až do konca.

Pútavé a emotívne rozprávanie ešte zdôrazňujú neskutočné ilustrácie nórskej ilustrátorky Lisy Aisato. Teda skôr skutočné, pretože máme pocit, akoby zo stránok knihy na nás pozerali živí ľudia, cítili vôňu kvetov a chlad dažďa. Zlaté okraje knihy, masívna väzba, titulná ilustrácia a výborný príbeh zaručujú, že Strážkyňa slnka patrí medzi neprehliadnuteľné knižné tituly, ktorý poteší nielen deti, ale aj ich rodičov.

Máte firmu alebo projekt, kde potrebujete pomôcť s textami a korektúrami? Katarína Málková vám s nimi veľmi rada pomôže. Kontaktovať ju môžete tu: https://www.facebook.com/Corectus/