Sťahujete sa? 5 tipov ako to zvládnuť rýchlo a bez zbytočného stresu

Sťahujete sa? 5 tipov ako to zvládnuť rýchlo a bez zbytočného stresu

Sťahovanie je dlhodobý proces. Síce dnes už, našťastie, je jednoduché nájsť serióznu spoločnosť ponúkajúcu sťahovacie služby, a absolvovať samotný presun vecí za niekoľko hodín, vždy sa nájdu nejaké povinnosti a úlohy, do ktorých by ste sa mali pustiť týždne predtým. Ktoré to sú a ako ich zvládnuť čo najefektívnejšie? Čítajte ďalej.

Človek mieni, teda plánuje

O tom, že sa budete sťahovať, sa za bežných okolností nedozviete 2 dni pred dňom D. Využite teda to, že máte k dispozícii niekoľko týždňov, možno aj mesiacov. Plánujte vopred. Zostavte si zoznam toho, aké povinnosti vás čakajú. Potom sa pozrite do svojho kalendára a rozdeľte si jednotlivé povinnosti na rôzne dni. Vyhnete sa takto časovému tlaku a nadmernému vyčerpaniu. V rámci plánovania si premyslite aj to, kto by vám z vašich kamarátov, známych a rodinných členov mohol pomôcť, resp. že pri ktorých úkonoch budete potrebovať aj profesionálov. No a nezabudnite ani na zoznam vecí, ktoré budete musieť zohnať, ktoré asi nie sú bežnou súčasťou vašej domácnosti, napríklad bublinková fólia alebo banánové krabice.

Záchranná krabica

Pripravte si záchranný balík. Majte jednu krabicu, v ktorej budete mať tie najdôležitejšie veci, bez ktorých by ste sa nezaobišli v každodennom živote. Patria sem napríklad kozmetika a pomôcky na základnú hygienu, toaletný papier, bielizeň, uterák, nejaké príbory, nabíjačka na telefón a podobne. Sú to položky, ktoré potrebujete aj posledný deň na starom mieste a rovnako aj na úplnom začiatku žitia v novom domove.

Tento záchranný balík by sa mal nachádzať vždy tam, kde sa akurát nachádzate. Užitočné je aj to, ak si ho označíte nejakou výraznou farbou alebo viditeľným nápisom, aby sa počas presunu náhodou nezapatrošil.

Farby ako pomocníci

Každá miestnosť by mala dostať svoju vlastnú farbu. Napríklad, červená bude kuchyňa, modrú pridelíte obývačke a detskú izbu označíte oranžovou. Danou farbou potom označte krabice obsahujúce predmety z danej izby. Môžete použiť farebné stuhy, špagáty, veľké nálepky a etikety alebo nakreslite hrubý pásik na jednotlivé krabice výraznou fixkou. Uľahčí vám to balenie aj v tých posledných momentoch.

Hlavná funkcia takejto farebnej selekcie sa ale ukáže najmä pri vybaľovaní. Keď dorazíte na nové miesto, prilepte kúsok farebného papiera na zárubňu dverí v každej miestnosti s farbou, ktorá ju označovala aj v starom byte. Takto každému bude jednoznačné, ktorú krabicu kam má odniesť – nielen vám, ale napríklad aj zamestnancom sťahovacej spoločnosti alebo „rodinným pomocníkom“.  Ušetrí vám veľa času, ak si budete môcť byť istí, že napríklad hrnce potrebné na prípravu prvej večere nemusíte hľadať v detskej izbe alebo kúpeľni.

Pocit istoty s profesionálmi

Síce sa môže zdať, že svojpomocné sťahovanie je lacnejšie než využiť služby sťahovacej spoločnosti, nie je to vždy stopercentne pravda. Premyslite si, koľko času vám zaberie balenie, prenos krabíc do auta a presun, koľkokrát sa budete musieť otočiť atď. Možno si budete musieť zobrať 1-2 dni pracovného voľna, a to už, veru, nie je zadarmo. Nezabudnite ani na nenápadné výdavky, ako napríklad baliaci papier, lepiaca páska alebo aj občerstvenie pre nápomocných členov rodiny a kamarátov.

Ak nedokážete odhadnúť, či sa vám oplatí objednať si sťahovacie služby, využite možnosť nezáväznej online kalkulácie na stránke sťahovacej spoločnosti Ivanex (stahovanie-ivanex.sk). Tá ponúka sťahovanie v Bratislave, no aj v iných kútoch západnej časti Slovenska s „cieľovou stanicou“ v podstate kdekoľvek na svete. Okrem samotného procesu sťahovania vám experti z Ivanex pripravia aj presný plán, zabalia za vás všetky vaše vec a presťahujú do nového domova bezpečne a rýchlo.

Spoznajte cudzí terén

Ak máte možnosť, preskúmajte prostredie vášho nového príbytku pár dní pred samotným sťahovaním. Vezmite si meter a zmerajte dvere, brány, výťahy, schodiská. Vyhnete sa tak tomu, že sa niečo zasekne priamo počas sťahovania, vtedy, keď naozaj nikto nepotrebuje ďalšiu dávku stredu a komplikácií. Budete mať dostatok času na to, ako riešiť kreslo, ktoré sa nezmestí do výťahu alebo klavír, ktorý „nepretlačíte“ cez dvere.

Pozrite sa aj na to, ako je na tom váš nový domov s čistotou. Pravdepodobne nebudete chcieť vyložiť svoje starostlivo zabalené veci do zaprášeného priestoru alebo na zašpinenú podlahu. Ak vám je to umožnené, upracte všetky izby ešte pred tým, ako dorazia prvé krabice. Skontrolujte aj garáže a pivnice. V najhoršom prípade možno zistíte, že predchádzajúci majitelia vám nechali nejaké prekvapenie v podobe masívnych kusov nábytku, starého bicykla atď. Je to riešiteľný problém. Dané veci môžete darovať za odvoz alebo využite profesionálne služby, napríklad vypratávanie bytov v Bratislave s Ivanexom.

Zdroj fotiek: Freepik.com

 

 

Mohlo by vás zaujímať