fbpx
problémy s trávením

5 tipov, ako zabudnúť na problémy s trávením

Trpíte plynatosťou, ale nedokážete sa jej tak jednoducho zbaviť ako to funguje v televíznej reklame? Nafukujete vás, máte nepríjemný dych, pálenie záhy alebo žalúdočné ťažkosti? Ak je niektorý z týchto príznakov u vás neustále prítomný, zrejme ste vaše jedlo zle strávili. V praxi to znamení, že vaše telo neprijíma z potravy dostatočnú výživu a tráviaci systém nefunguje tak ako má.

Toto sú však iba prvé známe dôsledky zlého trávenia. Z dlhodobého hľadiska môžete trpieť aj ďalšími ochoreniami, ako je:

  • Nadváha;
  • Nedostatok energie;
  • Intoxikácia;
  • Riziko kandidózy;
  • Zápcha.

Môžete to zmeniť!

Celkové zdravie závisí od fungovania tráviaceho systému. Bez správneho fungovania, naopak, telo nedostáva dostatok „paliva“ na výrobu energie a chradne. Dlhodobo to ale určite nebudete zvládať. Máme preto pre vás niekoľko tipov, ako zabudnúť na zlé trávenie.

Jedlo dobre požujte

Dobre, to znamená, že každé jedlo, ktoré si dáte do úst, musíte žuť minimálne 30 až 50-krát. Nie je to až tak veľa a možno si konečne na svoj obed urobíte potrebný čas.

Žuvanie jedla zvyšuje produkciu slín, tráviacich enzýmov a žalúdočných štiav, ktoré sú nevyhnutné pre trávenie potravy. Ľudské telo dokáže vyprodukovať až 2 litre takýchto slín denne.

Myslite na to, pretože nesprávne spracovaná strava sa v žalúdku ťažšie rozkladá a tam už zuby nemáte 🙂 Často sa potom tieto zvyšky jedla usádzajú na stenách čriev a vy zbytočne len trpíte.

Pite až po jedle

Trávenie začína hneď, ako sa jedlo dostane do úst. Prvou časťou trávenia je maškrtenie. Pri žuvaní sa uvoľňujú tráviace enzýmy do spomínaných slín, ktoré pomáhajú vaše jedlo stráviť. Prečo teda zalievať a splachovať tieto základné a telu prospešné enzýmy vodou?!

Výnimkou sú možno iba čaje alebo iné tekutiny, ktoré zlepšujú tento proces.

Kedy teda piť?

Pol alebo jednu hodinu pred jedlom, ideálne po ňom. Pamätajte aj na to, že pitný režim je dôležitý počas celého dňa a mali by ste vypiť 6-10 pohárov vody denne, najmä ráno. Množstvo tekutín ale tiež závisí od vašej telesnej hmotnosti. Dôležité je, že tekutiny sú dobré nielen pre vaše trávenie, ale aj podporu dôležitej pečene.

Jedzte jedlá, ktoré si navzájom nekonkurujú

Naše trávenie si vyžaduje pre určité druhy potravín kyslé alebo zásadité prostredie. Ak jete jedlá, ktoré sú ťažko stráviteľné alebo sa navzájom kombinujú, trávenie sa spomaľuje alebo zastavuje a odstránenie odpadu z tela je potom ohrozené. Preto je dobré, aby si jedlo navzájom nekonkurovalo.

Len konzumácia jedál, ktoré spolu ladia, zlepší vaše trávenie a dodá telu viac energie.

Dýchajte!

Kyslík je dôležitý nielen pre náš život, ale aj trávenie. Ak je ho menej, telo neprijíma dostatok vitamínov, minerálov, aminokyselín a ďalších výživných látok. Ak si preto chcete zlepšiť pohodu, každý deň si doprajte čas na hlboké dýchanie.

Nejedzte za chodu

Pohyb je pre zdravie tela veľmi dôležitý a v Gym Glamour fitness oblečení dokonca aj štýlový. Treba však vedieť, kedy sa hýbať! Počas jedla to radšej nerobte. Problémy s trávením sa dajú často vyriešiť aj tým, že budete jesť menej a pomaly i dôkladne žuvať.

Vychutnajte si každé jedno sústo a jedzte v uvoľnenom stave. Prestaňte pozerať televíziu, čítať knihu alebo pracovať pri jedle za počítačom.

Jesť pomalšie a bez stresu predsa znamená konzumovať aj menej kalórií. Treba si tiež uvedomiť, že nášmu mozgu trvá asi 20 minút, kým si uvedomí, že sme plní. Preto, keď jeme rýchlo, zjeme viac, ako potrebujeme.

-Infoservis-

Naše problémy často spúšťajú aj toxické vzťahy… Zistite viac

Podporte knihu o tom, ako si budovať finančnú rezervu v predpredaji. Ďakujem. Martina Valachová