fbpx
Pitný režim - koľko vody telo potrebuje

7 krokov k zdravému pitnému režimu

Koľko toho treba denne vypiť?

Voda je pre telo človeka nesmierne potrebná. O tom niet žiadnych pochýb. V poslednej dobe však narážame na mnohé informácie, ktoré prízvukujú, aby sme pili prakticky neustále. Aj množstvá sa rôznia. Koľko toho treba vypiť, aby sme boli zdraví a neublížili si?

Človek nie je ťava…

Ak pijeme málo, je to zle. Ak pijeme veľa, tiež to nie je dobré. Podľa nedávno uverejnených štúdií je dobré vedieť, že asi 70 % Slovákov pije počas dňa jeden až dva litre tekutín. Na rôznych miestach sa ale môžeme stretnúť s tzv. odporúčaným množstvom vody. Ide o dva a pol litra tekutín denne. Zvlášť kategóriou sú športovci a ľudia, ktorí pracujú fyzicky. Tu je odporúčané vypiť viac.

Podobne, ako je to s jedlom, aj v prípade tekutín ide o mýtus. Najlepšie je orientovať sa podľa váhy človeka. Čiže na pomer prijatých tekutín na jeden kilogram váhy. Na kilo hmotnosti jedinca je vhodné vypiť štvrť deci vody. Ak vážite 60 kilogramov, tak vám stačí približne 1,5 litra vody. Ak sa vaša váha blíži k 100-ke, tak by ste mali vypiť okolo 2,5 litra.

Pitný režim je dôležitý – nielen kvôli kráse…

S pitným režimom ideme často do extrémov. Buď pijeme priveľa, alebo málo. Najmä ľudia vo vyššom veku nemajú pocit smädu a piť zabúdajú. A tu sa môžu dostaviť negatívne dôsledky nedostatočného príjmu vody.

Ak pijete málo, môže sa to prejaviť aj vráskami. Prípadne, keď sa budeme baviť o kráse, môžu pribudnúť aj pigmentové škvrny. O zdravotných dôsledkoch, ktoré môžu byť v podobe ľadvinových kameňov a iných nepríjemných problémov, ani nehovoriac…

Pitný režim - koľko vody telo potrebuje

Strata tekutín na úrovni 2 % vašej hmotnosti predstavuje stratu až 20 % výkonu

Ako rozpoznať, že ste dehydrovaní? Je to veľmi jednoduché. Budete sa cítiť malátne, akoby ste nemali energiu a chuť žiť… Tiež sa môžu dostaviť migrény. No a, samozrejme, stratíte aj pracovný výkon. Preto je dobré dodržiavať zásady pitného režimu a my sme ich zhrnuli do 7 krokov.

7 krokov k zdravému pitnému režimu

  1. Ráno po prebudení vypite pohár vody ( filtrovaná, izbovej teploty).
  2. Vyhýbajte sa nárazovému pitiu – dopĺňajte vodu pravidelne a neodkladajte pitie na popoludnie.
  3. Pite radšej vodu bez sladkých sirupov. Striedať ju môžete s vitamínovými vodami a čajom.
  4. V letných dňoch pite o 20 % viac – pretože sa potíte…
  5. Nielen seniori, ale aj deti majú znížený pocit smädu – ideálne je preto na nich dozerať.
  6. Ak holdujete káve či alkoholu, tak buďte obozretní. Naše telo dehydratujú – zvýšte príjem tekutín.
  7. Počas choroby či horúčkovitých stavov je potrebný príjem tekutín zvýšiť aspoň o 20 %.

 Telo potrebuje aj vyvážený príjem vitamínov

Pre správne fungovanie tela a imunitného systému potrebujeme dopĺňať nielen vodu, ale aj množstvo vitamínov. Naše telo potrebuje aj ich zásobu.

Pitny rezim

Už dvakrát sme testovali na našich Reštartoch produkty slovenskej spoločnosti Diva‘s, ktorá ponúka komplexné riešenie, a to podľa toho, čo vaše telo potrebuje. Ide o účinný a pohodlný spôsob doplnenia potrebných látok prirodzenou formou v rámci každodenného pitného režimu.

Na čo sme pri testovaní vitamínových vôd prišli?

  • Vitamínové vody chutili všetkým dámam.
  • Počas cvičenia či po cvičení boli príjemným osviežením.
  • Balenie je príjemné, akurát do ruky –  niektoré si z prázdnych fliaš urobili jednoduché činky (doplnili fľaše čistou vodou).
  • Oproti bežne ochuteným vodám neobsahujú Diva ´s vody cukry, a sú teda dobrým zdrojom tekutín a vitamínov aj počas redukcie váhy.

Rada na záver…

Dbáte o svoju krásu a zdravie zároveň?

Vedeli ste, že KOENZÝM Q10 je nesmierne dôležitý aj pre správne fungovanie srdcového svalu? Dodáva mu energiu, no a, samozrejme, chráni aj pokožku pred nežiadúcimi vplyvmi. Ak ste ešte neskúsili, tak Beauty drinky COENZYME Q10 Vitality Inside (grapefruit & ibištek) a COLLAGEN Beauty Inside (višňa & ruža) sú jemne sýtené nápoje v plechovke, ktoré sa oplatí vyskúšať. Oba nápoje sú primárne zamerané na doplnenie kolagénu či koenzýmu Q10, okrem toho však obsahujú aj vitamíny (C, B3, B5, B6, B9 a B12) a to až 75 % odporúčanej dennej dávky.

Na zdravie!

Využite aktuálnu akciu. 

Pitný režim - koľko vody telo potrebuje

Pitný režim – koľko vody telo potrebuje? – Korektúry  : Katarína Málková

Máte firmu alebo projekt, kde potrebujete pomôcť s textami a korektúrami? Katarína Málková vám s nimi veľmi rada pomôže. Kontaktovať ju môžete tu: https://www.facebook.com/Corectus/

Mohlo by vás zaujímať…

Víkendový Reštart tela a mysle september 2020

 

Podporte špeciálny deň narcisov online