Donedávna bola ešte práca z domu snom takmer každého z nás. Viacerí sme boli presvedčení o tom, že nám poskytne veľa výhod a umožní výrazne ušetriť čas a peniaze pri každodennom cestovaní vo verejnej doprave. To áno, ale udržať si pozornosť a zachovať produktivitu už tak jednoduché doma nie je.
Aby ste sa preto vyhli problémom, pri rozhodovaní o začatí vykonávania profesionálnej činnosti z domu, musíte včas myslieť na to, kde a ako usporiadať pracovisko, ktoré by malo spĺňať určité požiadavky.
Dôležité body zariadenia domácej pracovne
Ak chcete aj pri práci z domu dosahovať dobrý výkon, vaše pracovisko by nemalo zaberať veľa miesta. V podstate aj tak ide vždy najmä o stôl a kreslo, ako aj police, zásuvky a skrinky na odkladanie papierov, kancelárskych potrieb a iných vecí. Ak potrebujete k výkonu aj profesionálne obchodné váhy, treba si vyčleniť viac miesta.
Obklopte sa len tým, čo potrebujete na svoju prácu
V oblasti vyhradenej výlučne pre domácu kanceláriu by ste mali umiestňovať iba predmety súvisiace priamo s vašou činnosťou a nemali by ste ju zahlcovať cudzími vecami. Určite by to nemali byť hračky detí, ale najmä vždy plné náplne do tlačiarne, notebook a mobil.
Majte všetko po ruke
Pracovná oblasť by mala byť usporiadaná ergonomicky, to znamená v súlade s pravidlami umiestňovania predmetov a zariadení pre čo najpohodlnejšie použitie. Ideálne je mať všetko hneď po ruke.
Myslite aj na harmóniu
Buďte opatrní pri výbere správneho osvetlenia, výšky stola a sedacieho nábytku, pretože by vám nemali spôsobovať nepríjemné pocity počas práce.
Aby miestnosť, v ktorej vybavujete miesto pre domácu kanceláriu, vyzerala harmonicky, snažte sa neprekračovať rámec existujúceho interiéru a pri výbere nábytku pre pracovisko používajte kontrastné farby a štýl, v ktorom si nakoniec nájdu svoje miesto aj spomínané a výkonné váhy Kern.
Všetko si naozaj dôkladne premyslite a uvidíte, že sa rýchlo takémuto pracovnému prostrediu prispôsobíte nielen vy, ale aj vaše tempo.
-INFOSERVIS-
Zdroj obrázka:Dragana Gordic/Shutterstock.com