fbpx

Kľúč k dlhovekosti nemusí byť len elixír večnej krásy a mladosti

Kľúč k dlhovekosti nemusí byť len elixír večnej krásy a mladosti

Podľa vedeckých výskumov a poznatkov je vek, keď sa zastaví rast tela a pomaly začne proces starnutia, 33 – 35 rokov. Zmeny, ktoré v tomto veku nastávajú, sú však ešte minimálne. Časom sa ale budú prejavy takejto transformácie tela aj mysle vo svojej intenzite stupňovať, čo začneme automaticky pociťovať na našej fyzickej aj psychickej kondičke.

Nie všetci sú ale s týmto faktom zmierení a rozhodli sa proti negatívnym prejavom starnutia bojovať a celý proces spomaliť alebo úplne oddialiť nielen na príjemnom wellness pobyte v Piešťanoch. Aj po 40-ke si predsa chceme užívať život plnými dúškami.

Ako je to možné dosiahnuť? Čítajte ďalej a dozviete sa viac zaujímavých informácií, ako vaše telo i unavenú psychiku opäť postaviť na nohy.

Prečo je pre nás proces starnutia nepredstaviteľnou prekážkou?

Všetko súvisí s prejavmi tohto nezvratného a nezastaviteľného procesu. V prvom rade ide o spomalenie reakcií, ktoré nám bránia robiť veci tak, ako sme boli zvyknutí v mladosti.

Aj hojenie rán sa postupne spomaľuje, pretože klesá schopnosť regenerácie pokožky a zvyšuje sa jej suchosť, ktorá nám zároveň bráni odhaliť vždy krásne telo v rovnako luxusných dámskych plavkách.

S vyšším vekom klesá aj  množstvo svalovej hmoty a sila úchopu ruky. Jedným z primárnych znakov starnutia v tele je nepríjemný prírastok hmotnosti a ukladanie tuku v oblasti brucha. Metabolické procesy sa postupne spomaľujú a my chudneme z roka na rok ťažšia a ťažšie 🙂

V určitom veku treba preto prehodnotiť veľmi veľa vecí a nezvratnú zmenu tela a jeho starnutia prekvapiť zmenou životného štýlu. A vďaka nasledovným tipom to možno zvládnete aj vy.

LADO/Shutterstock.com

Majte viac fyzickej aktivity

Existujú jasné vedecké údaje predložené poprednými geriatrickými špecialistami, ktorí tvrdia a dokázali, že na dlhovekosti sa v určitej miere podpisujú gény, ktoré ovplyvňujú proces starnutia a našej dlhovekosti v miere 15 %, životné prostredie na 15 %, no najviac v 50 % miere vplýva na proces starnutia náš životný štýl.

Konkrétne všetko to, čo človek zje, koľko spí, ako prežíva stresové situácie, ako je fyzicky a intelektuálne aktívny. Proces starnutia je teda veľmi zložitý a vplyv všetkých týchto faktorov je viaczložkový. Fyzická aktivita v tomto zozname ale vyniká, preto je dôležité jej venovať vo vyššom veku ešte viac pozornosti.

Cvičenie na jednej strane znižuje objem tukového tkaniva a s tým spojené negatívne účinky. Na druhej strane rastúce svalové vlákna zvyšujú počet inzulínových receptorov a lepšie využívajú glukózu.

Endorfíny uvoľňované telom počas cvičenia reagujú s receptormi v mozgu, ktoré znižujú vnímanie bolesti, zlepšujú náladu a spánok. Pravidelné aeróbne cvičenie, jóga alebo gymnastika majú priaznivý vplyv na duševný výkon a vekom spomaľujú jeho pokles.

Odpočívajte

Po fyzickej námahe ale prichádza rad aj na odpočinok, pretože naše telo nie je na baterky. Energiu mu dodávajú spánok, zdravá strava a oddych v príjemnom prostredí. Koľko a akého odpočinku ale potrebujeme, aby sme sa dožili vysokého veku?

Pre dlhý a šťastný život by mal človek podľa odborníkov odpočívať najmenej tri týždne v roku. Kratšie obdobia odpočinku môžu v kombinácií s ďalšími negatívnymi faktormi dokonca spôsobiť až predčasnú smrť.

Využite preto letnú sezónu na relax a kompletnú regeneráciu svojho tela a navštívte hotel Park v Piešťanoch, kde sa o uvoľnenie tela i mysle postará tým najlepších špecialistov a nádherné prostredie jedného z najkrajších kúpeľných miest na Slovensku.

Udržiavajte si čistú myseľ

To isté sa týka duševnej činnosti a úlohy mozgu pri starnutí. Udržiavanie čistej mysle v zrelom veku je kľúčom k zdravej dlhovekosti.

Pravidelná duševná aktivita zlepšuje cerebrálny obeh, zvyšuje počet nervových spojení, pomáha normalizovať hormonálne hladiny, oddaľuje vznik Alzheimerovej choroby a stareckej demencie.

Skúste preto brať život s nadhľadom, nebrať všetky veci, situácie a problémy tak vážne a uvidíte, že vaša myseľ a zdravý mozog vám budú slúžiť dlhé roky.

Jedzte zdravú a správnu stravu

Proces starnutia buniek a ich zničenie môžu byť tiež spôsobené škodlivými zložkami vašej stravy. Samozrejme, niečo ako večná mladosť neexistuje. Ak ale vaše bunky dostanú dostatočné množstvo  kyslíka, ich starnutie sa spomalí. Budete sa cítiť energickejší, zlepšíte si pamäť, vaše dni budú bohatšie a žiarivejšie.

Všetko, čo vaše telo teda potrebuje, je vyvážená strava, ktorá vám poskytne štyri základné prvky:

  • tuky;
  • bielkoviny;
  • sacharidy;
  • vlákninu.

Takto vyvážená strava vám umožní prežiť dlhý život bez starostí.

Avokádo, zelená zelenina, ovocie s obsahom antioxidantov a resveratrolu, orechy cesnak, vláknina a aktívny životný štýl by vás mali dostať na nohy.

Výrobky obsahujúce vitamín B5 majú geroprotektívne vlastnosti, rovnako aj hrášok, pohánka, ovsené vločky, karfiol a lieskové orechy.

Spojte to s príjemnou zábavou, hudbou, ktorá lieči a dobrou náladou.

-Infoservis-

Mohlo by vás zaujímať