fbpx
Dá sa zvýšiť produktivita a efektívnosť v práci?
Domov / ZAMYSLENIA / Dá sa zvýšiť produktivita a efektívnosť v práci?

Dá sa zvýšiť produktivita a efektívnosť v práci?

Na to, aby si podniky na trhu mohli dôverne konkurovať, musia zabezpečiť čo najvyššiu produktivitu a efektívnosť svojej práce. Platí to najmä pre malé firmy, pretože problémy svetového hospodárstva ich zvyčajne ovplyvnia ako prvé. Aj keď je to niekedy náročné, mali by ste urobiť pre dosiahnutie tohto cieľa čo najviac. Zázrakov sa ale určite nedočkáte. Ako povedal Stephen King:

„Amatéri sedia a čakajú na inšpiráciu. My ostatní sa zdvihneme a ideme do práce.“

Aj keď to nie je v dnešnom ekonomickom prostredí ľahké, my vám ponúkneme niekoľko jednoduchých tipov, ako vašu produktivitu zlepšiť a tešiť sa zo splnenia cieľa a lepších ziskov. Nie vždy človek dokáže všetko sám. A inokedy je efektívnejšie služby nakúpiť „vonku. O vašu publicitu a dosahovanie cieľov sa vám postará aj úspešná marketingová agentúra. Najmä ak sa v prostredí marketingu iba začínate hýbať.

Efektívne plánovanie priestoru

Usporiadanie kancelárie je obzvlášť dôležité v podmienkach menších kancelárskych priestorov. Pracovnému prostrediu sa často nevenuje náležitá pozornosť, hoci nepochybne ovplyvňuje výkon každého z nás. V práci trávime väčšinu svojho času, preto je pre zaistenie maximálnej efektívnosti a kreatívneho myslenia nutné zabezpečiť, aby bola atmosféra na pracovisku čo najlepšia. Ako?

Nedostatok pracovného priestoru, môžete vyriešiť archiváciou dokumentov v elektronickej podobe! Uistite sa tiež, že váš pracovný priestor je dobre vetraný a osvetlený, nemíňajte peniaze na riešenia, ktoré obmedzujú spotrebu energie a využívajú prirodzenejšie svetlo.

Pravidelne otvárajte okná, aby sa do miestnosti prenieslo priame slnečné svetlo (ak je to samozrejme možné) – pretože slnko a vzduch pomáhajú telu obnoviť vitalitu. Okrem toho je žiaduce mať v kancelárii rastliny. Sú ďalším zdrojom kyslíka a zároveň príjemné pre oko.

Dá sa zvýšiť produktivita a efektívnosť v práci?

Postarajte sa komfort vašich zamestnancov

Mnohí z nás sú zvyknutí tráviť v kancelárii od 8 do 10 hodín, takže sa musíme uistiť, že počas tohto dlhého obdobia sedíme pohodlne a monitor počítača alebo tlačiareň s kvalitnými lacnými tonermi je v správnej úrovni a vzdialenosti. Pravidelne si robte prestávky, aby ste si uvoľnili nohy, zbavili sa všetkého, čo je zbytočné a vrátili sa do práce.

Vyberte si pohodlný nábytok, najmä ten sedací. Produktivita úzko súvisí s komfortom, preto je niekedy rozumné poradiť sa a nájsť vyváženie aj pri nákupe dizajnérskych prvkov a kancelárskeho nábytku.

Nakupujte predmety s dlhou životnosťou

Zamyslite sa nad budúcnosťou a získajte potrebné zariadenia a vybavenie, ktoré otestuje čas s tými najlepšími výsledkami. Urobte si vlastný výskum pred plánovaním kancelárskych priestorov a vyberajte múdro. Týka sa to napríklad aj tlačiarne a samozrejme i špeciálnych tonerov do tlačiarne. Nespoľahlivé zariadenia, nábytok a kancelárske vybavenie sa bude musieť meniť častejšie, čo bude mať negatívny vplyv na vaše výdavky.

Vaši kolegovia istotne ocenia, ak budú pracovať v priestoroch, ktoré ich podnecujú k lepším výkonom. Zahrňte tieto veci aj do svojich plánov, pretože:

„Cieľ bez plánu je prosté želanie.“(Antoine de Saint-Exupéry)