fbpx
Ako športovať s rúškom v prírode?

Chcete podporiť imunitu a svojmu telu dodať dávku pohybu? Ako športovať s rúškom v prírode?

Jar sa hlási v plnej sile. Pár dní má byť chladno, ale už teraz cez víkend počasie preverovalo naše nastavenie na zodpovednosť voči ostatným. Sedieť doma, keď vonku sneží alebo prší sa dá. Ale čo vtedy, keď príroda volá? Keď chcete svojmu telu dopriať dávku pohybu?

Slnko nám dodáva vitamín D a pohyb zase endorfíny.

Vitamín D je jedným zo skloňovaných vitamínov, ktoré sú dobré ako prevencia aj proti korona vírusu.

Tí, ktorí sú radi na čerstvom vzduchu a zvyknú behať denne, prežívajú hotové galeje. Ísť či neísť? Telo aj srdce kričí ísť. Ale. skúšali ste už behať s rúškom? Je to náročné a v podstate nezdravé. Jednoducho a v krátkosti – po pár minútach rúško navlhne a je otázne, či si takýmto športovaním prospievate alebo ubližujete.

Existujú dve možnosti. Buď pôjdete na 70% výkon ( tu je možno dobré skúsiť indiánsky beh – písali sme o tom tu INDIÁNSKY BEH ).  Alebo pôjdete na miesto, kde sa takmer nikto nepohybuje. Samozrejme, že nie každý z nás má túto možnosť. Hľadať odľahlé miesta v dobe, keď čoraz viac ľudí prepadlo športovaniu a behaniu je náročné.

Ako športovať s rúškom v prírode? Čo môže pomôcť?

Zmeňte čas, kedy ste zvykli chodiť behať. Skoro ráno nenájdete ani na hrádzi v bratislavskej Petržalke veľa ľudí. Prídete autom, samozrejme rúško so sebou, ale ak zistíte, že v okolí sa nevyskytujú ľudia, môžete si smelo zabehať vo svojom tempe aj bez rúška. Vírus sa prenáša kvapôčkovou formou, alebo sa môže usadiť na niektorých povrchoch. Ak sa teda nebudete ničoho dotýkať a stretnete len zopár ľudí, ktorým sa oblúkom vyhnete, ste chránení vy aj oni.

Ďalšia možnosť je ísť si zabehať aj v uliciach mesta vo večerných hodinách. Samozrejme, že rúško majte so sebou – ale v prípade, že je mesto vyľudnené, tak neohrozujete seba a ani ostatných. Vo večerných hodinách pri behu je dobré používať baterku – ideálne čelovku. Uvidíte si pod nohy a uvidia aj vás.

Čo na športovanie v prírode hovorí odborník?

Alexandra Bražinová, epidemiologička z Ústavu epidemiológie Lekárskej fakulty UK a Regionálneho úradu verejného zdravotníctva so sídlom v Bratislave pre Denník N uviedla:

Behanie je bezpečné, ak človek behá sám a dokáže si celý beh naplánovať tak, aby bol počas neho izolovaný od priameho kontaktu s ľuďmi. Všeobecne odporúčam správať sa tak, ako keby ste sami boli infikovaní a zodpovedne sa snažili nenakaziť nikoho iného. Väčšina ľudí sa bojí, aby sa sami nenakazili, ale odborníci odporúčajú toto vnímanie otočiť.

Behať podľa Alexandry Bažinovej môže ísť aj menšia skupinka, ak budú jej členovia od seba udržiavať odstup. Spočiatku to vyzeralo, že budú stačiť dva metre, ale momentálne sa ukazuje, že bezpečnou vzdialenosťou je päť metrov.

Čím obozretnejší budeme, tým skôr sa budeme vedieť vrátiť k bežnému životu…

Žijeme v dobe, akú si nik z nás nepamätá. Je to nová situácia. Vyžaduje si obozretnosť a zodpovednosť. Zdravie a život máme len jeden. Slovensko začalo s prevenciou pomerne zavčas. Ak sa zomkneme a budeme dodržiavať pravidlá s ohľadom na ostatných, tak môžeme už o pár týždňov slobodne športovať a dýchať.

Tak si to nepokazme. Veľa síl a energie do najbližších týždňov.

Martina Valachová

Mohlo by vás zaujímať…

Ako doma učiť deti matematiku? Slovenská firma prichádza s riešením