Zora Puškáčová je hlava kreatívna. Niektoré slogany ešte ani nie sú vyrieknuté a ona už na ne má hotovú grafiku a tlač. Takto vyobšívala už mnohých a nás zaujímalo, kam na to dievka chodí?
Všetko je zo života. Snažím sa vyjadriť, ako sa cítime – ja, moji blízki, priatelia, zákazníci… v podstate nejako okľukou odrážam celospoločenskú klímu. Chodím stále s ušami na stopkách a veľkým telefónom „Note“ s elektronickým perom po ruke… ak ma niečo napadne alebo začujem, rýchlo zapisujem! Moja krátkodobá pamäť je na tom dosť mizerne, lebo som v neustálom pohybe medzi firmou, deťmi, telefonátmi a miliónompäť ďalších úloh a čo si nezapíšem, o pár minút si nespomeniem.
Zorka, kedy prišiel prvý nápad zamotať do tlače tričiek a hrnčekov politiku?
Prvé ošuchnutie sa o politickú tému bolo minulý rok na Valentína, keď som spracovala hlášku: „Si božsky krásna a zaslúžiš si hýčkanie a opateru.“ Stal sa z toho hit!
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Krátko na to som si uvedomila, že som si osvojila hlášku „Ja si to užívam, ja sa cítim dobre“ a veľmi rada ju v ironickom duchu používam. Skúsila som aj tú – a ľaľaho, ľudia si to pýtali!
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
ALEBO
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Kapitán ale perlil statočne, tak v lete 2019 vďaka nemu pribudli aj skvosty ako „Ludia otupejvájú“…
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Alebo veľmi populárne…“CHSKÝM“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Tu už len dodať: Bozkávam vás všade a nekonečne sa teším už…
…a „Nefeť pleseň“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Aby sme mu úplne nekrivdili, strihla som ti to raz aj takým tým nepekným zeleným smerom s farbou, ktorej súradnice R,G,B sú (14,88,00) a vzniklo z toho toto:
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Ktorý bol zatiaľ najúspešnejší vizuál v dejinách tvojej tlače? O čo majú ľudia najväčší záujem?
Úplná topka je „Čistá psychiatria“. Druhé miesto – „Jak u debilov“. Tretie miesto – „Svätý pokoj“. A za nimi nasledujú práve tie politické „Ja si to užívam, ja sa cítim dobre“, „Chskym“ a „Ľudia otupejvájú“. Aj „Bozkávam vás všade“ je hit, ale je v predaji ani nie mesiac, tak to ešte neviem vyhodnotiť.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
A pomedzi to sa niekde motá bodynko „Dám si jedno prsso s mliečkom“.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Ktorý je tvoj najobľúbenejší a ako si k nemu prišla? K nápadu myslím…
Vždy, keď dostanem takúto otázku, príde mi to ako keby som mala rozhodnúť, ktoré zo svojich detí mám radšej. Grafických „detí“ mám momentálne okolo 350 a ten výber je čoraz zložitejší. Ak by to mal byť politický dizajn, tak jednoznačne tento:
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
A ak by som si mohla vybrať zo všetkých, pravdepodobne „Nemaľuj čerta na stenu“.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Vieš povedať ako dlho také tričko vydrží? Predsa len, pranie asi tlači nepospieva. A niektoré slogany možno politici aj „urieknu“… Máš zakomponovaný aj boj s čiernou mágiou?
Na povery, urieknutia a podobné veci neverím. Nedávno som počula taký milý vtip – že čo znamená, keď ti cez cestu prebehne čierna mačka? No že niekam ide.
Každé tričko s potlačou je kúsok, ktorý prejde mojimi rukami a zaslúži si náležité hýčkanie a opateru. Znamená to: prať na 30 stupňoch, postačí rýchly program 30-40 minút, netreba žváchať dve hodiny na 1400 otáčkach ako froté uteráky a potom šup-šup pekne zavesiť. Nedávať do sušičky! Ani vizuálne!
Máš už premyslené čo s touto tvojou formou obživy, keď náhodou voľby dopadnú šťastlivo? Lebo Dankoviny nám vyzerá načisto zmiznú…
V tomto smere mi bude za ním strašne smutno! Ale život ide ďalej a keďže žijeme tam, kde žijeme, určite bude z čoho čerpať aj naďalej.
Vždy sa dá vrátiť do detstva…
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
…spomenúť na nejaké to zahromženie:
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
a hlavne veriť:
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Rozhovor pripravila: Martina Valachová
P.S: Bozkávam vás všade a nekonečne sa teším už